onsdag 19 januari 2011

Mozzarellafyllda färsbiffar med pestosås

Här kommer recept på en lite roligare variant på de klassiska pannbiffarna. Till såsen använder jag röd pesto, jag gillar inte den gröna. Hade tänkt att servera bulgur till, men det fanns inte hemma som jag trodde, så det blev quinoa till istället.

Ingredienser 4 port
400 gr nötfärs
½ dl ströbröd
1 dl vatten el mjölk
1 tsk salt
½ tsk peppar
1 ägg
1 liten frp mozzarella

Sås
2 dl creme fraiche
2-3 msk pesto, röd el grön

Börja med att blanda ströbröd, vatten, salt och peppar. Låt svälla i ca 10 min. Blanda ner färsen och ägget, rör till en smidig smet. Gör pannbiffar och fyll med mozzarellan.
Stek dem i en panna så att det får lite färg. Lägg dem sedan i en ugnsfastform och kör i ugnen på 200 grader i ca 10 min.
Blanda ingredienserna till såsen och låt stå kallt i ca 30 min. Smaka av med ev lite salt och peppar.
Servera med quinoa el bulgur och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar