måndag 28 februari 2011

Fiskburgare


Ett fräscht och gott alternativ till hamburgare! Jag brukar alltid misslyckas med fiskburgare, smeten blir oftast för lös och bara flyter ut i stekpannan. Men denna gång lyckades jag faktiskt! De höll ihop fint och smakade väldigt gott! Jag passade på att göra en stor sats på en gång, så det blev en del till frysen. Jag serverade mina med hembakat hamburgerbröd och romsås och självklart grönsaker.

Ingredienser ca 6-8 port
800 gr torskfilé
1 dl lättgrädde
½ dl ströbröd
1 ägg
Örtsalt
Citronpeppar

Tärna fisken och kör den i en matberedare tillsammans med grädden till en slät smet. Blanda ner ströbröd och ägg. Krydda med örtsalt och citronpeppar.
Låt smeten stå i minst 30 min.
Forma till biffar och stek på medelvärme i smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar